BALIKESİR İL SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ
MANYAS DEVLET HASTANESİ
Kurumsal
Hastanemiz
Tarihçemiz
Misyon / Vizyon / Değerlerimiz
Misyonumuz
Vizyonumuz
Değerlerimiz
Hedeflerimiz
Kalite Yönetimi
Öz Değerlendirme Planı
Komitelerimiz
Kalite Birimi Organizasyon Şeması
Kalite yönetim Birimi Çalışma Esasları
Bölüm Kalite Sorumluları
Ekiplerimiz
Sağlık Bakanlığı Performans Yönetimi ve Kalite Geliştirme Daire Başkanlığı
SKS Kalite Politikamız
Kalite Standartları
Yönetmelik ve Yönergeler
İdari Birimler
Çalışan Hakları ve Güvenliği Birimi
Satınalma Birimi
Evrak Kayıt Birimi
Personel Birimi
Bilgi İşlem Birimi
Enfeksiyon Birimi
Kalite Birimi
Tahakkuk Birimi
Eczane Birimi
Ayniyat Birimi
TGAP
TGAP Ofisi
TGAP İl Sorumlusu
TGAP Çalışmaları
Bilgi Güvenliği
Organizasyon Şeması
Fotoğraf Galarisi
Hizmet Standartlarımız
Anlaşmalı Kurumlar
Yönetim
Hastane Yönetimi
Başhekim
İdari ve Mali Hizmetler Müdürü
Müdür Yardımcısı
Tıbbi Birimler
Acil Servis
Poliklinikler
İç Hastalıkları
Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları
Aile Hekimliği
Ağız ve Diş Sağlığı
Yataklı Servisler
İç Hastalıkları Servisi
Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Servisi
Aile Hekimliği Servisi
Palyatif Bakım Ünitesi
Evde Bakım Birimi
444 38 33 - 444 EV DE
Yaşam Birimi
444 38 33
Yönlendirme
Hasta Rehberi
Nasıl Randevu Alınır ?
Hasta Ziyaret Saatleri
Poliklinik Çalışma saatlerimiz
Ziyaretçi ( Refakat ve Hasta Ziyareti ) Rehberi
Engelli Rehberi
Nöbetçi Ezcaneler
Evde Sağlık Hizmetleri
Klinik Hakkında
Hasta-Çalışan Hakları ve Sorumlulukları
Hekim Seçme Hakkı
Hasta Çalışan Güvenliği Yönetmeliği
Hasta Hakları Yönetmeliği
Randevu Al
Laboratuvar Sonuçları
Online Radyoloji Sonuçları
Personel
Hekimlerimiz
Uzm Dr Engin KÖYLÜ
CV-TR
Uzm.Dr Şeyma GÖKÇEN SÖNMEZ
Uzm Dr Büşra GÜLEÇ
CV-TR
Uzm Dr Okan BAL
CV-TR
Uzm Dr Gülsare ALAGÖZ
Diş Hekimlerimiz
Dt. Mustafa YILDIZ
Dt. Nazife Aslı BAYSAL (Gecici Görevli Gitti)
Dt. Merve ÖZTÜRK
Ulaşım & İletişim
Ulaşım & İletişim
İhlal Bildirimi
Çalışan Güvenliği İstenmeyen Olay Bildirim Formu
Hasta Güvenliği İstenmeyen Olay Bildirim Formu
Öneri ve Görüşleriniz
Personel Görüş Öneri Formu
Hasta Görüş Öneri Formu
Hasta Hakları
Hasta Hakları
14 Ağustos 2018
HASTA HAKLARI VE SORUMLULUKLARI
Bir Sağlık Kuruluşuna, Sağlık Hizmeti Almak İçin Başvurduğunuzda;
SORUMLULUKLARINIZ
Son dönemde hasta haklarının yanında bir de “Hasta Sorumluluğu” kavramı ortaya çıkmıştır. Henüz bu kavramın, içeriği ve kapsamı ortaya konmamıştır. Ancak genel olarak, hastanın bir sağlık kuruluşuna başvurmadan ve başvurduktan sonraki süreçte yerine getirmesi gereken ödev ve yükümlülüklerdir diye tarif edilebilir. Hastanın sorumluluklarını boyutlandırmamız mümkündür. Kısaca maddeler halinde sıralayabiliriz:
1. Genel Sorumluluklar
1.1. Kişiler kendi sağlığına dikkat etmek için elinden geleni yapmalı ve sağlıklı bir yaşam için verilen tavsiyelere uymalıdır.
1.2. Kişi uygunsa kan verebilir ya da organ bağışında bulunabilir.
1.3. Basit durumlarda kişiler kendi bakımlarını yapmalıdır.
2. Sosyal Güvenlik Durumu
2.1.Hasta; sağlık, sosyal güvenlik ve kişisel bilgilerindeki değişiklikleri zamanında bildirmek durumundadır.
2.2.Hasta; sağlık karnesinin (Bağ-Kur, Yeşil Kart gibi) vizesini zamanında yaptırmak zorundadır.
3. Sağlık Çalışanlarını Bilgilendirme
3.1.Hasta; yakınmalarını, daha önce geçirdiği hastalıkları, yatarak herhangi bir tedavi görüp görmediğini, eğer varsa halen kullandığı ilaçları ve tüm sağlığıyla ilgili bilgileri tam, eksiksiz vermelidir.
4. Hastane Kurallarına Uyma
4.1. Hasta; başvurduğu sağlık kuruluşunun kural ve uygulamalarına uymalıdır.
4.1.Hasta sağlık Bakanlığı ve diğer sosyal güvenlik kurumlarınca belirlenen sevk zincirine uymalıdır .
4.2.Hastanın; tedavi, bakım ve rehabilitasyon sürecince sağlık çalışanları ile işbirliği içinde olması beklenir.
4.3.Hasta; randevulu hizmet veren bir sağlık tesisinden yararlanıyorsa randevunun tarih ve saatine uyması ve değişiklikleri ilgili yere bildirmesi gerekir.
4.4. Hasta; hastane personelinin, diğer hastaların ve ziyaretçilerin haklarına saygı göstermelidir.
4.5. Hasta; hastane malzemelerine verdiği zararları karşılamak zorundadır.
5. Tedavisi İle İlgili Önerilere Uyma
5.1.Hasta; tedavisi ve ilaçlarla ilgili tavsiyeleri dikkatle dinlemeli ve anlayamadığı yerleri sormalıdır.
5.2.Hastanın; tedavisiyle ilgili önerilere uyum sağlayamama durumu söz konusu ise bunu sağlık çalışanına bildirmesi gerekir.
5.3.Hasta sağlık bakım ve taburculuk sonrası bakım planını beklendiği gibi doğru anlayıp anlamadığını belirtmesi gerekir.
5.4.Hasta; uygulanacak tedaviyi reddetmesi veya önerilere uymamasından dolayı doğacak sonuçlardan kendisi sorumludur.
HAKLARINIZ
İnsan, sadece insan olmasından dolayı doğuştan bazı hakları kazanarak dünyaya adımını atmaktadır. Hak kavramı evrensel bir kavramdır. Kısaca hak; ‘hukuk kurallarının kişilere tanıdığı yetki’ olarak tanımlanabilir.
İnsan hakları ilk kez 1215 yılında İngiltere’de tanınmıştır. Resmi olarak 18. yüzyıl sonlarında Amerikan Haklar Bildirgesi ve 1789 Fransız İnsan ve Vatandaş Hakları Evrensel Bildirgesi yayımlanmıştır. Birleşmiş Milletlerin kurulmasıyla insan hakları evrensel hale geldi. İnsan Hakları Evrensel Beyannamesi yayınlandı. Buna göre; herkesin özgür, onurlu, hakları bakımından eşit oldukları belirtilmektedir.
İnsan haklarını kısaca; tüm insanların her açıdan doğuştan eşit ve özgür olması diye tarif etmek mümkündür. Söz konusu bu özgürlük, başkalarının haklarına saygılı olmak ve bu hakları çiğnememe zorunluluğu ile dengelenmiştir. Çeşitli insan hakları bulunmaktadır. Hasta hakları da temel insan haklarından birisidir.
1) Hizmetten genel olarak faydalanma:
Adalet ve Hakkaniyet ilkeleri çerçevesinde sağlık hizmetlerinden faydalanma. Irk, dil, din ve mezhep, cinsiyet, felsefi inanç,ekonomik ve sosyal durumları dikkate alınmadan hizmet alma hakkı vardır.
2) Bilgilendirme ve bilgi isteme:
Her türlü sağlık hizmetinin ve imkanının neler olduğunu öğrenmeye ve sağlık durumu ile ilgili her türlü bilgiyi sözlü veya yazılı isteme hakkı vardır.
3) Sağlık kuruluşunu ve personelini, seçme ve değiştirme:
Sağlık kuruluşunu seçmeye, değiştirmeye ve seçtiği sağlık tesisinde verilen sağlık hizmetlerinden faydalanmaya, sağlık hizmeti verecek vermekte olan tabiplerin ve diğer sağlık çalışanlarının kimliklerini, görev ve unvanlarını öğrenmeye seçme ve değiştirmeye hakkı vardır.
4) Mahremiyet:
Gizliliğe uygun bir ortamda her türlü sağlık hizmeti almaya hakları vardır.
5) Reddetme, durdurma ve rıza:
Tedaviyi reddetmeye, durdurulmasını istemeye, tıbbi müdahalelerde rızasının alınmasına ve rıza çerçevesinde hizmetten faydalanmaya hakkı vardır.
6) Güvenlik :
Sağlık hizmetini güvenli bir ortamda almaya,
7) Dini vecibeleri yerine getirebilme :
Sağlık tesisinin imkanları ölçüsünde ve idarece alınan tedbirler çerçevesinde, dini vecibelerini yerine getirmeye hakkı vardır.
8) İnsani değerlere saygı gösterilmesi, saygınlık görme ve rahatlık:
Saygı, itina ve ihtimam gösterilerek, güler yüzlü, nazik, şefkatli bir ortamda, her türlü hijyenik şartlar sağlanmış gürültülü ve rahatsız edici bütün etkenler giderilmiş bir sağlık hizmeti almaya hakkı vardır.
9) Ziyaret ve refakatçi bulundurma:
Sağlık tesislerince belirlenen usül ve esaslar çerçevesinde ziyaretçi kabul etmeye ve mevzuatın ve sağlık tesisinin imkanları ölçüsünde ve hekimin uygun görmesi halinde refakatçi bulundurmaya hakkı vardır
10) Müracaat, şikayet ve dava hakkı:
Haklarının ihlali halinde, mevzuat çerçevesinde her türlü başvuru, şikayet ve dava hakkını kullanmaya hakkı vardır.
UNUTMAYALIM
* Sağlık çalışanları ile işbirliği içinde olalım.
* Verilen randevu saatlerine uyalım. Değişiklik olduğunda doktorumuza bildirelim.
* Sağlık personelinin ve diğer hastaların haklarına saygı gösterelim.
* Tedavi ve ilaçlarla ilgili doktor tavsiyelerini dikkatle dinleyelim ve anlayamadığımız yerleri soralım.
* Her hastanenin kuralları vardır ve bu kurallara uymak zorunda olduğumuzu unutmayalım.
* Daha iyi ve daha kaliteli bir hizmet sunumu için sizinde işbirliğiniz gerekmektedir.
* Karşınızdaki kişinin yoğun çalıştığını onun da, bir insan olarak sıkıntılarının ve zor anlarının olabileceğini göz önünde bulunduralım.
* Hastane malzemesine verdiğimiz zararı karşılamak zorunda olduğumuzu unutmayalım.
* Uygulanacak tedaviyi reddetmemiz veya önerilere uymamamızdan doğacak sonuçlardan kendimiz sorumluyuz.
* Tedavimizle ilgili önerilere uyum sağlayamama durumu söz konusu ise bunu doktorumuza bildirelim.
* Sağlıklı bir yaşam için verilen tavsiyelere uyalım
* Hastalıklarımızla ilgili bilgileri doktora eksiksiz iletelim.
* Merkezimize gelirken dişlerimizi fırçalayalım ye sigara içmeyelim.
×